Metsähallitus myi kesäkuussa Ylä-Lappiin neljä tuhatta kanalintulupaa liikaa. Ongelma johtui varausjärjestelmän ylikuormituksesta. Virhe koskee Utsjoen, Inarin ja Enontekiön alueita. Ylimääräiset luvat kompensoidaan elokuun lupamyynnissä.