Sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydman puolitti sosiaalityön tutkimusrahan. Häntä arvostellaan toimimisesta eduskunnan ohi ja hyvän hallinnon periaatteiden rikkomisesta. Eduskunta päättää budjetista ja säästöistä, ei yksittäinen ministeri kesken vuotta.